Het doel van het Keer op Keer spel (999 games) is om zo snel mogelijk kolommen en gebieden met dezelfde kleur aan te kruisen. Nadat een speler met de dobbelstenen gegooid heeft combineert hij/zij een kleur met een cijfer en mag zo vervolgens het gegooide aantal aangrezende vakjes van de gekozen kleur afstrepen. De vakjes dienen steeds aangrezend aan reeds aangekruiste vakjes te zijn. Wie het speelveld verstandig uitbreidt heeft meer keuzemogelijkheden. Per volledig aangekruiste kolom ontvangt een speler een aantal punten. Ook zijn er extra punten te verdienen door alle vakjes van één kleur aan te kruisen. Het spel is afgelopen als een speler 2 complete kleuren heeft aangekruist, dan worden de punten geteld.
Iedere speler kruist (indien mogelijk) elke beurt een aantal vakjes aan op het scoreblad met de bijbehorende viltstift. Bepaal allereerst door loting wie er mag beginnen. De actieve speler gooit met de 6 dobbelstenen tegelijk en kiest hier een kleur én een cijfer uit. Vervolgens kruist deze speler de betreffende vakjes aan op de scorekaart. Iedere andere speler mag uit de overgebleven 4 stenen ook een kleur en cijfer combinatie kiezen en de bijbehorende vakjes aankruisen. Het is toegestaan dat spelers dezelfde combinatie kiezen. Probeer de door anderen spelers gewenste combinatie weg te nemen.
De eerste 3 worpen mogen alle spelers een combinatie kiezen uit alle 6 de stenen. Daarna alleen uit de 4 resterende dobbelstenen zoals hierboven beschreven.
Iedere speler mag er altijd voor kiezen om te passen en niets aan te kruisen op het scoreblad. Past de actieve speler dan mogen de andere spelers uit alle 6 dobbelstenen een combinatie kiezen.
Een dobbel en puzzelspel voor het hele gezin! Elke beurt kies je een gedobbelde kleur en een gedobbeld cijfer. Maak steeds de juiste keuze en probeer andere spelers dwars te zitten door gewenste combinaties weg te nemen. Deze twee combineer je waardoor je aangrenzende vakjes van de gekozen kleur mag aankruisen. Kruis de vakjes op je speelveld aan om zo snel mogelijk kolommen en gelijkgekleurde gebieden te vullen.
Wat zijn de regels voor het aankruisen van een combinatie op het scoreblok. Om vakjes te mogen aankruisen moet een speler een combinatie kiezen van een kleur én cijfer. De speler moet deze vervolgens aankruisen op het scoreblok. Hierbij gelden echter een aantal regels;
Bij het Keer op Keer dobbelspel staat zowel op de kleuren- als de cijferdobbelsteen een joker. Wanneer een speler een joker kiest moet deze een kruisje zetten door één van de uitroeptekens op de scorekaart.
Zodra een speler 2 kleuren volledig heeft aangekruist is het spel afgelopen. Alle spelers tellen dan de punten.
Wanneer een speler als eerste een kolom compleet heeft afgestreept omcirkelt deze de punten in de bovenste rij. De andere spelers strepen de punten in de bovenste rij door. Wanneer een andere speler vervolgens dezelfde kolom compleet heeft mag deze de punten in de onderste rij omcirkelen.
Als een speler als eerste een volledige kleur heeft aangekruist geldt hetzelfde. De eerste speler omcirkelt de punten in het linker rijtje, de andere spelers strepen die door.
Aan het einde van het spel telt elke niet aangekruiste ster voor 2 minpunten. Elke niet gebruikte joker (!) telt voor 1 bonuspunt.
De speler met de meeste punten heeft het spel gewonnen. Mochten 2 spelers evenveel punten hebben, wint de speler die het meeste uitroeptekens over heeft 999 games Keer op Keer.
Lees onderstaand hoe het spel Keer op Keer gespeeld wordt.