De machtige regenboogdraak heeft geroepen en dappere helden uit alle delen van het land geven gehoor. Met zijn allen tegelijk betreden ze de arena en proberen de strijd in hun voordeel te beslissen.
Concentreer je goed en reageer snel. Alleen dan ben je in staat het spel te winnen!
Het doel:
Degene, die na negen snelle ronden de meeste winschijven heeft, wint het spel.
De voorbereiding:
¿ Schud de negen winschijven gedekt door elkaar en maak een stapel. Doe hetzelfde met de negen troostschijven.
¿ De oudste speler schudt de stapel gedekte kaarten en deelt elke speler er zes in de hand. De rest van de kaarten legt hij als trekstapel midden op tafel.
¿ Daarna draait de deler de bovenste kaart van de trekstapel om als eerste kaart van de strijdstapel en roept `Action Power!¿. Het spel begint direct, alle spelers zijn tegelijk aan de beurt!
Het spelverloop:
Leg steeds op elke open kaart een juiste volgende.
Er zijn zes verschillende strijders (met ieder hun eigen kleur). Op elke kaart staat linksonder een schild in een van de zes kleuren. Dit schild geeft aan welke strijder (kleur) de spelers als eerstvolgende kaart op de strijdstapel moeten leggen. Spelers mogen regenboogdraken op elke kaart leggen (ook op andere regenboogdraken). De speler die zo¿n kaart speelt zegt hardop welke kleur de volgende strijder moet hebben. Een speler mag niet twee keer achter elkaar een kaart spelen. Voordat men opnieuw mag moet een andere speler een kaart spelen.
Een gevechtsronde eindigt zodra een speler alle kaarten uit zijn hand heeft afgelegd. De winnaar van een gevechtsronde krijgt de bovenste winschijf, bekijkt deze en legt hem gedekt voor zich neer. Op de winschijven staan één of twee zwaarden (winstpunten) afgebeeld.
De speler, die de meeste kaarten overheeft, krijgt de bovenste troostschijf, bekijkt deze en legt deze gedekt voor zich neer.
De winnaar van de laatste gevechtsronde geeft elke speler zes nieuwe kaarten van de trekstapel.
Om de beurt - te beginnen met de deler - mag elke speler nu één of meer troostschijven spelen. Nadat eventuele troostschijven zijn ingezet, begint een nieuwe gevechtsronde.
Einde van het spel:
Het spel eindigt na negen gevechtsronden, als alle winschijven verdeeld zijn. De spelers draaien hun gewonnen schijven om en tellen de afgebeelde zwaarden. De speler met de meeste zwaarden wint het spel.